نکات و آموزش بهینه سازی وب سایت برای جستجوگرها

خلاصه:

بهبود حضور و ارائه آنلاین یک وبسایت تجاری، معمولا به علت وجود رغیبان چیره، روحیه مبارزه جویانه ای می طلبد. متخصصان بهینه سازی وب سایت باید سایت خود را به گونه ای بهینه سازی نمایند که رتبه ی بالاتری در جستجوگرها بدست آورند، باید تجربه حضور کاربران، بازدید کنندگان و مخاطبان خود را بهبود ببخشند، آنها باید از تمام کانال های ارائه استفاده نمایند و در مرتبه ای بالاتر، باید رتبه ارتباطی بالاتری برای افزایش فروش بدست آورند. در این مقاله روش های بهینه سازی وبسایت برای شناسایی شدن در جستجوگرها در 20 نکته آورده شده است


متن کامل:

ساختار پیوندها (لینک ها):

1. استفاده از نشانی های اینترنتی جستجوگر دوست، که کلیدواژه های مهم صفحه مقصد را در بر داشته باشد.

2. دسته بندی های خود را هوشمند و با توجه به نیاز مخاطب انجام دهید و از ساختاری درختی استفاده نمایید.

3. اگر از چند دسته بندی استفاده می کنید، ساختار نشانی “example.com/product1” را بر ساختار “example.com/cat1/procuct1”ترجیح دهید، زیرا دومی مسئله محتوای تکراری را ایجاد می نماید.

4. از صفحه خانه خود مستقیما به محصولات طلایی خود لینک داشته باشید.

5. مراقب مطالب تکراری باشید و از نشانی های استاندارد استفاده نمایید. از صفحات متنوع برای نمایش تفاوت ها در یک محصول یا خدمات استفاده نکنید (رنگ، اندازه و ...)

6. تمام لینک ها را چک کرده و لینک هایی که مقصدشان دیگر وجود ندارد را حذف نمایید.

بهینه سازی وب سیات برای جستجوگر-1

بهینه سازی صفحات

7. ابزارهای مطالعه کلیدواژه ها را به کار بگیرید تا بفهمید مخاطبانتان از چه کلیدواژه هایی برای یافتن محصولات شما استفاده می کنند.

8. از تیتر صفحات هدفمند، توضیحی و یگانه استفاده نمایید.

9. بهتر است از واژه های مفرد به جای واژه های جمع استفاده کنید (دوربین / دوربین ها) اما برای کسب نتیجه ی بهتر، واژه متعارف در همان صنف را به کار گیرید.

10. از کپی کردن توضیحات برای جلوگیری از وقوع تکرار محتوا خودداری کنید و لااقل برای محصولات مهمتر خود، از توضیحات معنادار و هدفمند استفاده کنید.

11. در محتویات هر صفحه، کلمات کلیدی را شناسایی کرده و از آنها به عنوان کلیدواژه صفحه استفاده نمایید.

12. از ایجاد صفحات با محتویات کوتاه و بی جا خودداری نمایید.

13. ترس استفاده کردن از کلیدواژه های کم را دور بریزید، کلیدواژه های مربوط به محتوا استفاده کنید و از زیاد کردن کلیدواژه های نا مربوط بپرهیزید.

14. از schema.org برای علامت گذاری توضیحات محصول و قیمت ها استفاده نمایید.

15. محتویات صفحات را بروز نگه دارید تا در جستجوگر بهتر یافت شوند.

16. تصاویر بکار رفته در وبسایت را بهینه سازی نمایید (نام فایل تصویر، Alternative name، متن در بر گیرنده و ...) تا ترافیک بیشتری از طریق جستجوی عکس بدست آورید.

بهینه سازی وب سیات برای جستجوگر-2

ساخت لینک ها

17. از متون لنگری هدفمند با استفاده از کلیدواژه محصول یا دسته بندی استفاده کنید. (targeted anchor texts)

18. از برنامه های لینک سازی رغیبان آگاه باشید تا بتوانید از همان مراجع معتبر لینک داشته باشید.

19. از هایپرلینک های متنی برای اتصال بین محصولاتتان استفاده نمایید.

20. از لینک هایی برای رفتن مستقیم به صفحات فرعی خود استفاده کنید و تمام  لینک های خود را به صفحه اصلی معطوف ننمایید.




سه شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰- ۸:۲۷ - نوشته: سیاوش دلیر

از تاریخ شنبه۵آذر۱۳۹۰در پرسش از 6 کاربر امتیاز 4 را کسب کرده است امتیاز دهید
1 امتیاز
2 امتیاز
3 امتیاز
4 امتیاز
5 امتیاز
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیکی:
نظر:
ادمین وبلاگ   5.02452660384E+14 ماه قبل

@محمد مهدی سپاس. اصلاح شد.
محمدحسنپور   5.12458705728E+14 ماه قبل

موفق باشي
زهره رستمی   5.24835850464E+14 ماه قبل

خوب بود
محمد مهدی ملائیان   5.28576855552E+14 ماه قبل

با تشکر. در بخش ساختار پیوند ها : 3. اگر از چند دسته بیندی استفاده می کنید --> غلط املائی وجود دارد.