سه درس از محتوای موفق ترین وبلاگ ها

خلاصه:

 

بلاگ ها یکی از بهترین راه هایی هستند که مشتریان را به سایت خود بکشانیم و چیزی بیش از محصولات به مخاطبان خود ارائه دهیم تا بازدیدکنندگان بیشتری به وبسایت خود جذب کنیم

بلاگ های بزرگ معمولا نشان از محتویات قوی داخل بلاگ می دهند که این محتوا در پست هایی با ساختار نوشتاری قوی، اطلاعات تصویری مفید، یا ویدیوهای قوی به نمایش در می آیند.

اما از دید من، پست های اکثر وبلاگ ها، یکی پس از دیگری رشد نمی کنند و تک تک پست ها حرفی برای گفتن ندارند و موفقیت آنها علاوه بر این محتویات قوی، بر پایه ی ساختار و قدم های مکانیکی تعریف شده، تثبیت می شود. مطمعنا کیفیت از اولین عوامل موثر پیدایش یک وبلاگ موفق است اما درس هایی هست که دانستن آنها برای رسیدن به یک وبلاگ موفق الزامی است و موفقیت فقط در گروی نوشتن قوی و با کیفیت نیست.

برای پرده برداری از این قدم های مکانیکی و تکرارپذیرو برای رسیدن به وبلاگی موفق، من 17 بلاگ موفق جهان را بررسی و به سه درس مهم در این زمینه دست پیدا کرده ام.

متن کامل:

 

 

این لیستی از وبلاگ های مورد مطالعه است:


درس ها:

1. همیشه بنویسید:

به طور متوسط این وبلاگ ها 10 پست در هفته ارسال می کنند. در پایین این لیست، Reddit Blogو Vistaprint's Microbusiness Perspectives blogبه ترتیب با متوسط 1.5 و 1.2 پست در هفته و وبلاگ Volokh Conspiracy با 63.9 پست در هفته، در بالای این لیست قرار دارد.

 

وبلاگ موفق-1

محتوای بیشتر در وبلاگ، شانس طنین انداختن در ذهن مخاطب را بیشتر می کند و برای جستجوگرها ردپای بیشتری برای فهرست کردن شما باقی می گذارد. پست های زیاد حتی گاهی باعث می شود که خواننده ها از خواندن پست های قبلی سرباز زنند تا آنچه به روز است را مطالعه نمایند. میانگین تعداد تمام پست های بلاگ های مورد مطالعه به عدد 3076 رسید که وبلاگ Volokh Conspiracyباز هم دورافتاده بود. اما پس از حذف این وبلاگ، میانگین تعداد کل پست های هر وبلاگ به عدد 1607 رسید.

وبلاگ موفق-2

 

2. صبور باشید:

به طور میانگین، این وبلاگ ها طبق وظیفه شان مدت 4.8 سال است که مشغول به ارسال های پست های جدید هستند. در وبلاگ های مورد مطالعه، آخرین وبلاگ، 13 اسفند 1389 و اولین وبلاگ ها از سال 1382 فعالیت خود را آغاز نموده اند که بلاگ رسمی گوگل نیز جزو همین دسته است.

وبلاگ موفق-3

به نظر می رسد که ساخت و توسعه یک وبلاگ مداوم و بروز، زمان زیادی لازم دارد. دانستن این نکته که امکان موفقیت چشمگیر یک وبلاگ در طول چند ماه اندک است، ضروری است و پیگیری در ارسال پست ها از عوامل موثر در داشتن وبلاگی موفق است. شما باید به وبلاگتان، به دید یک برنامه بلند مدت برای جذب ارتباط و ترافیک دائم نگاه کنید.

3. خلاصه گویی کنید، مگر حرفی برای گفتن داشته باشید.

وبلاگ های مطالعه شده به طور متوسط در 5 پست آخر خود، 457 کلمه به کار گرفته اند و محتویات خلاصه ای را به مخاطبان خود ارائه می دهند.

وبلاگ موفق-4

اما قربانی نکردن معنا در محتوا برای خلاصه کردن آن نباید اتفاق بیافتد. 5 وبلاگ از مجموع 17 وبلاگ مورد مطالعه در 5 پست آخر خود یک پست با تعداد کلمه بیش از 1300 داشته اند.

رابطه ی جالبی هم بین تصویر و متن وجود داشت. هرچه پست ها خلاصه تر می شوند معمولا تعداد تصاویر آنها بیشتر می شود برای مثال وبلاگ Cake Wrecksبه طور متوسط برای هرکدام از 5 پست آخر خود 319 کلمه بکار برده است اما 28 عکس در هر پست به طور میانگین بکار گرفته است.

به عنوان یک قانون، پست های کوتاه تر موثرتر هستند.

منبع: http://www.practicalecommerce.com/articles/3311-3-Content-Lessons-from-Top-Performing-Blogs

يكشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰- ۱۰:۰۳ - نوشته: سیاوش دلیر

از تاریخ سه شنبه۲خرداد۱۳۹۱در پرسش از 8 کاربر امتیاز 5 را کسب کرده است امتیاز دهید
1 امتیاز
2 امتیاز
3 امتیاز
4 امتیاز
5 امتیاز
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیکی:
نظر:
mohsen   5.39684163936E+14 ماه قبل

عالي بود مرسي
محسن   5.39684257248E+14 ماه قبل

خيلي عالي بودممنون